joi, 17 februarie 2011

MI-E DOR DE MICUL PRINT

MI-E DOR SA RECITESC MICUL PRINT. MI-E DOR DE OAMENI CARE NU UITA SA FIE COPII DIN CAND IN CAND, PENTRU CA AU FOST CANDVA COPII.
Antoine de Saint Exupery

"Micul Print


Dedicatie
Lui Leon Werth
Copiilor le cer iertare ca am inchinat aceasta carte unui om mare. Am un motiv serios: acest om mare e cel mai bun prieten, din cati am eu pe lume. Mai am un motiv: acest om mare poate sa priceapa totul, chiar si cartile pentru copiii. Am si al treilea motiv: acest om mare traieste in Franta, unde sufera de foame si de frig. Are multa nevoie de mangaiere. Daca toate motivele infatisate nu sunt de ajuns, tin ca aceasta carte s-o inchin atunci copilului de odinioara, caci si acest om mare a fost candva copil. Toti oamenii mari au fost candva copii. ( Dar putini dintre ei isi mai aduc aminte.)

Asa ca fac aceasta indreptare:
Lui Leon Werth, pe cand era el baietel
......

- Te rog ... imblanzeste-ma - zise apoi vulpea.
- Bucuros as vrea - raspunse micul print - numai ca nu prea am timp. Am de cautat prieteni si o multime de lucruri de cunoscut.
- Nu cunoastem decat ceea ce imblanzim - zise vulpea. Oamenii nu mai au timp sa cunoasca nimic. Ei cumpara lucruri de gata, de la negutatori. Cum insa nu exista negutatori de prieteni, oamenii nu mai au prieteni. Daca vrei sa ai un prieten, imblanzeste-ma!
- Ce trebuie sa fac? zise micul print.
- Trebuie sa ai foarte multa rabdare - raspunse vulpea."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu